logo campain

طراح سایت و توسعه دهنده

۶۰۰۰۰ تومـــان
۲۱۰۰۰ تومـــان
فروش ویژه با ۶۵% تخفیف
کد تخفیف دارید؟
  • ضمــانــت بـازگــشــت وجــه
  • دسترسی دائمی به آموزش
  • پشتیبانی و ارتباط با مدرس
  • امکان دانلود و پخش آنلاین
جزئیات آموزش

۱۹ درس در ۱ فصل

سطح پیشرفته
مدت زمان ۳۳۲ دقیقه
حجم ۷۲۶.۹۱ مگابایت

فصل ۱ بخش پیشرفته آموزش زامارین در اندروید

۱

کار با انیمیشن ها - قسمت اول

مشاهده رایگان
۲

کار با انیمیشن ها - قسمت دوم

مشاهده رایگان
۳

طراحی صفحه لاگین - قسمت اول

مشاهده رایگان
۴

طراحی صفحه لاگین - قسمت دوم

مشاهده رایگان
۵

کار با دیالوگ ها

مشاهده رایگان
۶

شخصی سازی دیالوگ ها

۷

کار با انیمیشن ها - قسمت سوم

۸

طراحی صفحه لاگین - قسمت سوم

۹

شخصی سازی Action Bar

۱۰

خروجی گرفتن از برنامه

۱۱

آموزش json - قسمت اول

۱۲

آموزش json - قسمت دوم

۱۳

کد نویسی سمت زامارین وب سرویس

مشاهده رایگان
۱۴

آموزش json - قسمت سوم

۱۵

معرفی controller

۱۶

استفاده از پارامتر در کنترلرها

۱۷

شروع کار با وب سرویس

۱۸

کوئری select در وب سرویس

۱۹

انجام سایر عملیات های حذف و درج و اپدیت در وب سرویس

توضیحات "آموزش زامارین اندروید برای ساخت اپلیکیشن با c# - بخش دوم" :

در این دوره آموزشی ویدیویی شما نحوه ساختن اپلیکیشن اندروید را با زبان برنامه نویسی C# می آموزید این دوره پروژه محور و بخش دوم و پایانی این دوره آموزشی می باشد

در بخش اول آموزش xamarin android ، بحث مقدمات برنامه نویسی به کمک زامارین را یاد دادیم و شما به کمک آن قادر هستید که هر اپلیکیشن سمت کلاینتی را طراحی کنید. اما مشکلی که در بخش اول با آن مواجه بودیم بحث دیزاین بود و دیزاین خوبی در اپلیکیشن های ما دیده نمی شد. در بخش پیشرفته این دوره مبحث دیزاین را اصل قرار دادیم و یک سری اپلیکیشن های ساده را در این بخش با طراحی مناسبتری انجام دادیم. و مشکل دوم که در بخش اول به نظر می رسید استفاده از دیتابیس آنلاین می باشد خوب قطعا شما نیاز به اپلیکیشنی دارید که داده های آن را از سمت یک دیتابیس آنلاین دریافت کند که ما در این بخش با بحث وب سرویس و دیتابیس آنلاین نیز آشنا خواهیم شد.

همان‌طور که همه شما می‌دانید کار با دیتابیس آنلاین و وب‌سرویس یکی از مهم‌ترین مباحث هر زبان و تکنولوژی برنامه‌نویسی است.

در قسمت‌های گذشته یاد گرفتیم که چگونه یک اپلیکیشن اندروید را با استفاده از زامارین ایجاد کنیم. اما هنوز این اپلیکیشن ناقص بوده و شاید در اکثر پروژه‌های تجاری نیاز داشته باشید که اپلیکیشن شما با سمت سرور یعنی وب‌سایت و دیتابیس آنلاین ارتباط برقرار کند.

در اینجا مبحثی تحت عنوان وب‌سرویس به وجود می‌آید که در زبان ASP به چند طریق می‌توان یک وب‌سرویس نوشت.

دو وب‌سرویس webApi و WCF گزینه‌های پیش روی شما در ایجاد وب‌سرویس در ASP MVC می‌باشد که ما webAPI را انتخاب می‌کنیم.

Web API چیست؟

Web API، نوع قالب جدیدی برای پروژه‌های مبتنی بر وب در NET. است که بر مبنای اصول و الگوهای موجود در ASP.NET MVC ساخته شده است و همراه با ASP.NET MVC 4 وجود دارد. Web API توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا با استفاده از یک الگوی ساده که در Controller ها پیاده‌سازی می‌شود، وب‌سرویس‌های مبتنی بر پروتکل HTTP را با کدها و تنظیمات کم ایجاد کنند. این سبک جدید برای ایجاد وب‌سرویس‌ها، می‌تواند در انواع پروژه‌های NET. مانند ASP.NET MVC، ASP.NET Web Forms، Windows Application و … استفاده شود.

یک سؤال کاملاً منطقی در اینجا به وجود می‌آید. چرا نیاز به بستری جدید برای ایجاد وب‌سرویس داریم؟ آیا در حال حاضر مایکروسافت بستری محبوب و فراگیر برای توسعه‌ی وب‌سرویس‌هایی که بتوانند با پروتکل SOAP تعامل داشته باشند در اختیار ندارد؟ مگر وب‌سرویس‌های ASMX از زمان معرفی ASP.NET وجود نداشته‌اند؟ آیا تکنولوژی WCF مایکروسافت، بیشترین انعطاف‌پذیری و قدرت را برای تولید وب‌سرویس‌ها در اختیار قرار نمی‌دهد؟ وب‌سرویس‌ها جایگاه خود را یافته‌اند و توسعه گران با تکنولوژی‌های موجود به‌خوبی آن‌ها را پیاده‌سازی و درک می‌کنند. چرا Web API؟

چرا Web API؟

برای پاسخ به این سؤال، باید برخی مشکلات را بررسی کنیم و ببینیم ابزارهای موجود چه راه‌حلی برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند. اگر با گزینه‌هایی که در ادامه می‌آیند موافق هستید، خواندن این مطلب را ادامه دهید و اگر اعتقادی به آن‌ها ندارید، پس ‌نیازهای شما به‌خوبی با بسترهای موجود پاسخ داده می‌شوند.

من معتقد هستم که راه بهتری برای ایجاد وب‌سرویس‌ها وجود دارد.

من معتقد هستم که روش‌های ساده‌تری برای ایجاد وب‌سرویس‌ها وجود دارد و WCF بیش‌ازحد پیچیده است.

من معتقد هستم که تکنولوژی‌های پایه‌ی وب مانند اَفعال GET، POST، PUT و DELETE برای انجام اَعمال مختلف توسط وب‌سرویس‌ها کافی هستند.

در کل می‌توان گفت که Web API، یک روش جدید و آسان برای ایجاد وب‌سرویس‌ها، بر مبنای مفاهیم آشنای ASP.NET MVC و پایه‌ وب است. از این روش می‌توان در انواع پروژه‌های NET. استفاده کرد.

خوب ما تا اینجا تکنولوژی‌هایی که می‌توان با آن‌ها وب‌سرویس ایجاد کرد را معرفی کردیم اما باید با خود وب‌سرویس‌ها بیشتر آشنا شویم.

دو نمونه از وب‌سرویس‌های قدرتمند عبارت هستند از SOAP و RESTFULL یا REST که به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

تعریف REST:

یک سبک معماری و رویکردی برای ارائه سرویس‌ها و API های عمومی روی بستر اینترنت با استفاده از پروتکل HTTP می‌باشد. REST روی دسترسی به منابع آدرس دار با یک رابط ثابت متمرکز شده است. یعنی هر منبعی دارای URI مشخص و واحد است. رابط ارائه‌شده ازاین‌جهت ثابت می‌باشد که از معماری RESTful برای طراحی آن استفاده می‌شود. در این نوع از طراحی, از عملیات موجود در خود HTTP بهره‌برداری می‌شود. (Post,Get,Put,Delete)

مفهوم REST روی عملیات CRUD بر روی داده استوار است. ازآنجایی‌که وب Resource Oriented می‌باشد، وقتی صحبت از انجام عملیات روی منابع بر روی بستر پروتکل HTTP می‌کنیم، REST به میان می‌آید. سادگی آن به دلیل استفاده از HTTP راه‌حل مناسبی برای ایجاد سرویس‌های تحت وب ارائه داده است. برقراری ارتباط کلاینت با REST ساده بوده و نیاز به تنظیمات خاص ندارد. همچنین فرمت‌های متنوعی مثل JSON و XML را ارائه می‌دهد.

تعریف SOAP:

یک پروتکل انتقال پیام می‌باشد که به برنامه‌های در حال اجرا بر روی سیستم‌های مجزا اجازه تعامل و تبادل پیام را می‌دهد.SOAP بیشتر بر روی ارائه منطق برنامه به‌صورت سرویس متمرکز شده است و درواقع عملیاتی را ارائه می‌دهد که از طریق رابط‌های (Interface) مختلف قابل‌ارائه می‌باشد، البته از SOAP به‌اشتباه WebService نیز نام می‌برند.

SOAP روی ارائه عملیات متنوع برای منطق کسب‌وکار بنا نهاده شده است. فرمت پیام‌ها XML می‌باشد و ساختار پیام مخصوص خود را دارد.

مقایسه REST و SOAP:

۱-ازلحاظ کارایی، مقیاس‌پذیری و سرعت خواندن داده‌ها REST عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد که از دلایل آن پشتیبانی ذاتی HTTP از Cache کردن و سربار بالای پیام‌های SOAP می‌باشد.

۲-SOAP همانند REST از SSL و همچنین WS-Security که ویژگی‌های امنیت سازمانی را اضافه می‌کند، پشتیبانی می‌کند. درواقع WS-Security امکانات امنیتی اضافه‌تری را فراهم می‌کند که سرویس‌های اینترنتی معمول به آن نیازی ندارند و درواقع صرفاً در سناریوهای سازمانی موردنیاز می‌باشند.

۳-پشتیبانی SOAP از WS-Atomic-Transaction امکان تراکنش‌های ACID را فراهم می‌کند. این در حالی است که REST از تراکنش‌های ACID پشتیبانی نمی‌کند و این امر ناشی از محدودیت پروتکل Http می‌باشد که از two-phase-commit بر روی منابع توزیع‌شده پشتیبانی نمی‌کند.

۴-REST فاقد سیستم استاندارد انتقال پیام می‌باشد و انتظار دارد تا کلاینت در صورت برخورد با هرگونه مشکلی دوباره تلاش نماید. اما SOAP منطق Successful/retry را به‌صورت ذاتی فراهم می‌کند تا قابلیت اطمینان را در انتقال پیام به وجود آورد.

بنابراین SOAP مفید و مهم است. برای مثال وقتی می‌خواهیم برنامه تراکنش مالی بنویسیم پشتیبانی از تراکنش توزیع‌شده مهم است. بنابراین SOAP گزینه مناسبی است.

۵-REST به دلیل استفاده از Http ذاتاً stateless می‌باشد ولی SOAP از state-full بودن نیز پشتیبانی می‌کند.

۶-SOAP به پروتکل انتقال وابسته نیست درحالی‌که REST صرفاً بر روی Http می‌باشد. سرویس‌های SOAP توسط WSDL توصیف می‌شوند همچنین اطلاعات در موردشی در داخل خود پیام ارسال می‌شود.

۷-از معایب SOAP حجم بالای پیام‌های آن و اشغال پهنای باند ارتباطی, سختی پیاده‌سازی و استفاده از آن در وب و موبایل می‌باشد همچنین تنها به‌صورت XML پیام‌ها را ارسال می‌کند.

۸-از معایب REST وابستگی آن به پروتکل Http و پیچیده بودن Authorization و امنیت بر روی آن می‌باشد.

درنتیجه می‌توان به این گفته رسید که وقتی کلاینت‌ها و سرورها روی محیط وب و موبایل کار می‌کنند و نیازی به ارسال اطلاعات اضافی در موردشی به سمت کلاینت نداریم REST گزینه مناسب‌تری است. اما وقتی نیاز به یک Contract رسمی مابین سرور و کلاینت هستیم و یا نیاز به تراکنش‌های ACID در فراخوانی سرویس‌ها هستیم SOAP گزینه‌ی مطلوب‌تری می‌باشد.

سناریوهای معمول REST:

* Social Media Service,Social Network

*Web chat service,Mobile service

سناریوهای معمول SOAP:

*Financial Service

*Payment Gateway

*Telecommunication service

WCF سرویس‌های SOAP based را فراهم می‌کند و Web API امکان ایجاد سرویس‌های REST را فراهم می‌کند.

پیش نیاز این دوره آموزشی چیست؟

این دوره پیشرفته است و برای مشاهده بخش مقدماتی روی این لینک بزنید "آموزش جامع زامارین اندروید برای ساخت اپلیکیشن اندروید با C# - بخش اول" بزنید.

اهداف آموزش زامارین اندروید برای ساخت اپلیکیشن با c# - بخش دوم چیست؟

ساخت اپلیکیشن اندروید در زامارین با زبان سی شارپ

این دوره برای چه کسانی مفید است؟

در واقع این دوره برای دات نت کارهایی است که به برنامه نویسی اندروید نیز علاقه مند هستند.

چگونه کیفیت آموزش تضمین می شود؟

قبل از شرکت در دوره آموزشی شما می توانید پیش نمایش و ۶ قسمت آموزشی از ۱۹ قسمت را رایگان مشاهده کنید.(آموزش هایی که در سمت راست آن ها قفل باز است قبل از خرید و ورود در آموزش قابل مشاهده است)

با اطمینان دوره آموزشی "آموزش زامارین اندروید برای ساخت اپلیکیشن با c# - بخش دوم" را بخرید در صورتی که این آموزش مطابق با اطلاعات آن نبود و شما از خرید راضی نبودید، بازگشت وجه به طور انجام می شود.

امکان سوال از مدرس وجود دارد؟

امکان سوال از مدرس در بخش گفتگو ها مهیا است همچنین در صفحه پروفایل مدرسین شبکه های اجتماعی آنها جهت تعامل قرار دارد.

نحوه دسترسی به آموزش چگونه است؟

امکان دانلود و پخش آنلاین دوره وجود دارد و شما به طور دائم به آن دسترسی دارید.

امتیاز کلی دوره

( ۴.۶۲)

تعداد بررسی های ثبت شده : ۸

پروفایل
اشکان مطاعی
امتیاز من به این دوره
عالی

بسیار خوب و مفید و آموزنده


پروفایل
Saeed
امتیاز من به این دوره
عالی

عالی


پروفایل
hadis yari
امتیاز من به این دوره
بدون عنوان

هنوز این دوره رو نگاه نکردم ولی با توجه به بخش اول باید خوب باشه


پروفایل
متین محمدی
امتیاز من به این دوره
بدون عنوان

خوب


پروفایل
امیر محمد محمودی میمند
امتیاز من به این دوره


پروفایل
علیرضا مشفقی
امتیاز من به این دوره


بیشتر