آموزش برنامه نویسی جاوا - Java به زبان ساده - همراه با پروژه

( ۱ بررسی با میانگین ۵ امتیاز)

جاوا ، سی شارپ ، SQL Server

۴۵۰۰۰ تومـــان
جزئیات

۱۲۸ درس در ۲ فصل

سطح

مقدماتی

مدت زمان ۲۱۶۳ دقیقه
حجم ۴۳۲۲.۴۷ مگابایت
اشتراک گذاری در

توضیحات "آموزش برنامه نویسی جاوا - Java به زبان ساده - همراه با پروژه" :

در این پکیج جامع آموزش زبان برنامه نویسی جاوا در 36 ساعت و 128 قسمت به زبان ساده و روان زبان java را یاد می گیرید و در انتها یک پروژه عملی انجام می دهیم.

شعار زبان برنامه نویسی جاوا Write once, Run anywhere و به معنای “یک بار بنویس، همه جا اجرا کن” است. معنای این شعار این است که برنامه‌های نوشته شده با جاوا مستقل از سیستم عامل بوده و می‌توانیم یک برنامه را با همان شکل و شمایل در سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک اجرا کنیم. جاوا هنوز هم محبوب ترین زبان برنامه نویسی در دنیا می باشد و البته از آنجایی که برنامه نویسی اندروید نیاز به جاوا دارد، این زبان مجددا برای شروع برنامه نویسی توسط تازه کار ها انتخاب می شود. 

در آموزش جاوا به زبان ساده ، زبان جاوا از صفر و بدون هیچ پیش‌نیازی توضیح داده شده است و شما با هر سن و سطح تحصیلاتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

همچنین آموزش‌ها به‌گونه‌ای تدریس شده است که شما برنامه‌نویسی را یاد بگیرید و تفکر برنامه‌نویسی در شما شکل بگیرد (پس این دوره برای شروع برنامه نویسی مناسب است). شاید ظاهر برخی سرفصل‌های آموزش همان مباحث تکراری کلاس‌های برنامه‌نویسی باشد، اما همان مباحث ساده دارای نکاتی می‌باشند که معمولا در کلاس‌های برنامه‌نویسی و دانشگاه‌ها به آن پرداخته نمی‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های آموزش پروژه محور جاوا ، وجود حل تمرین است که بیش از ۹۰ سؤال را در مباحث مختلف مورد بررسی قرار دادیم تا علاوه بر آموزش، منبعی برای تمرین نیز در اختیار داشته باشید.


پس‌از اینکه تمامی نکات پایه‌ای جاوا را فراگرفتید، نوبت به نوشتن پروژه می‌رسد.


اولین پروژه‌ای که در مجموعه مورد بررسی قراردادیم، ساخت یک ماشین‌حساب حرفه‌ای است. با اینکه در این بخش ماشین‌حساب را به‌صورت کامل پیاده‌سازی کردیم، ولی هدف از این پروژه فقط ساخت یک ماشین‌حساب نبوده و نکات بسیار زیادی را موردبررسی قراردادیم.


پس از تکمیل ماشین‌حساب، نحوه خروجی گرفتن، ساخت فایل نصب، تبدیل فایل jar به exe، اجرای فایل jar بدون نیاز به jre و … را نیز بررسی کردیم.


دومین بخش پروژه محور مربوط به کار با پایگاه داده است. در این آموزش، از پایگاه داده SQLite به دلیل سبک و قابل‌حمل بودن استفاده کردیم. با نکاتی که در این بخش موردبررسی قراردادیم، به‌راحتی می‌توانید پروژه‌هایی بنویسید که به یک پایگاه داده متصل شود.


نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که ارتباط با پایگاه داده‌ها در جاوا از طریق JDBC انجام می‌شود و یک روش استاندارد است. یعنی وقتی شما کار با JDBC را یاد بگیرید می‌توانید با هر پایگاه داده‌ای ارتباط برقرار کنید.

توجه: قبل از شرکت در دوره آموزشی شما می توانید پیش نمایش و ۶ قسمت آموزشی از ۱۲۸ قسمت را رایگان مشاهده کنید.(آموزش هایی که در سمت راست آن ها قفل باز است قبل از خرید و ورود در آموزش قابل مشاهده است)

توجه: با اطمینان دوره آموزشی "آموزش برنامه نویسی جاوا - Java به زبان ساده - همراه با پروژه" را بخرید در صورتی که این آموزش مطابق با اطلاعات آن نبود و شما از خرید راضی نبودید، بازگشت وجه انجام می شود.

توجه: پس از خرید و ورود به "آموزش برنامه نویسی جاوا - Java به زبان ساده - همراه با پروژه" فیلم های آموزشی را می توانید مشاهده یا دانلود کنید.همچنین امکان دانلود یکجا دوره توسط نرم افزار اینترنت دانلود منیجر وجود دارد.

پیش نیازهای آموزش برنامه نویسی جاوا - Java به زبان ساده - همراه با پروژه :

این دوره هیچ پیش نیازی ندارد و برای افرادی قصد دارند به تازگی برنامه نویسی را شروع کنند مناسب است.

هدف گذاری دوره آموزشی :

پس از پایان این دوره:

به خوبی با دنیا برنامه نویسی آشنا شده اید و یادگیری هز زبان دیگری ساده تر خواهد بود. زیرا جاوا تمام مفاهیم را در خود دارد و بسیار کامل است.

به خوبی به جاوا تسلط خواهید داشت و یاد گرفتن اندروید برای شما کار ساده خواهد بود.

به خوبی با پایگاه داده ارتباط برقرار می کنید و می توانید با جاوا برنامه های مورد نظر خود را پیاده سازی کنید.

به بزرگترین جامعه برنامه نویسی پیوسته اید.

برای چه کسی مفید است ؟

این دوره برای کسانی که خیلی با اراده قصد شروع یادگیری اولین زبان برنامه نویسی را دارند بسیار عالی می باشد. همچنین اگر در نگاه پیشروی خود آموزش اندروید را هم در نظر دارید، دیگر این دوره بیش از پیش برای شما کاربردی خواهد بود.

ابزارهای مورد نیاز :

Netbeans

JDK

فصل ۱ آشنایی با جاوا

۱

تاریخچه زبان Java 1. انواع پیاده سازی زبان های برنامه نویسی 2. Compiler 3. Interpreter 4. Intermediate Code 5. نحوه پیاده سازی زبان Java 6. آشنایی با ماشین مجازی Java (Java Virtual Java) 7. آشنایی با JRE 8. آشنایی با JDK 9. آشنایی با تعریف پلتفرم های Java 10. Java SE 11. Java EE 12. Java ME 13. JavaFX 14. معرفی انواع IDE های زبان Java 15. نصب JDK 16. نصب NetBeans 17. معرفی JDK به NetBeans 18. کامپایل یک برنامه ساده با javac 19. اضافه کردن پوشه JDK به Environment Variables

۲

نکاتی در مورد نحوه یادگیری برنامه نویسی • نکاتی در مورد نحوه مشاهده آموزش • فایل Netbeans و JDK در ضمیمه این قسمت است.

۳

فیلمی جالب در مورد از کار افتادن همه سیستم هایی که با Java کار می کنند

۴

آشنایی با ساختار فایل .java آشنایی با متد Main آشنایی با ویژگی IntelliSense در Netbeans آشنایی با ویژگی های نوشتاری زبان Java استفاده از print و println انواع خطا های برنامه نویسی خطای کامپایلری خطای منطقی خطای حین اجرا

۵

Insert a tab Insert a backspace Insert a newline Insert a carriage return Insert a single quote Insert a double quote Insert a backslash افزودن Comment به کد ها

۶

تعریف یک متغیر استاندارد های نام گذاری متغیر ها آشنایی با انواع داده اولیه (Primitive data type) متغیر های final تفاوت Literal و Constant

۷

بررسی متد printf

۸

تبدیل ضمنی (implicit) تبدیل صریح (Explicit) Arithmetic overflow Type Casting

۹

تبدیل رشته ها به انواع داده دیگر و برعکس

۱۰

بررسی انواع عملگر ها (Unary-Binary-Ternary) عملگر های ریاضی (Arithmetic Operator) عملگر های تخصیصی (Assignment Operator) عملگر های مقایسه ای (Comparative Operator) عملگر های منطقی (Logical Operator) عملگر های بیتی (Bitwise Operator)

۱۱

آشنایی با انواع متد های کلاس Scanner استفاده از Place holder ها (MessageFormat) بررسی تفاوت متد های next و nextLine

۱۲

آشنایی با ساختار if آشنایی با ساختار if else آشنایی با nested if عملگر شرطی استفاده از عملگر های منطقی در شرط ها Dangling else یا else های سرگردان! آشنایی با شرط های مدار کوتاه آشنایی با شرط های مدار بلند آشنایی با ساختار Switch

۱۳

حل 7 سوال در مورد مبحث ساختار های تصمیم

۱۴

بررسی اولیت انواع عملگر ها در Java

۱۵

فرمت دادن به اعداد اعشاری

۱۶

حلقه While حلقه do While حلقه for آشنایی با break آشنایی با continue

۱۷

حل 15 سوال در مورد مبحث ساختار های تکرار

۱۸

حل 9 سوال تجزیه ارقام با استفاده از ساختار های تکرار

۱۹

حل 10 سوال چاپ الگو با استفاده از ساختار های تکرار

۲۰

آشنایی با آرایه تک بعدی مقدار دهی و دسترسی به عناصر آرایه تک بعدی آشنایی با کلمه کلیدی new آشنایی با حلقه foreach آشنایی با آرایه چند بعدی آشنایی با ماتریس ها (آرایه دو بعدی) مقدار دهی و دسترسی به عناصر آرایه چند بعدی آرایه های دندانه دار (Jagged Array) مقدار دهی و دسترسی به عناصر آرایه دندانه دار

۲۱

حل 15 سوال در مورد آرایه های تک بعدی

۲۲

حل 20 سوال در مورد آرایه های دو بعدی

۲۳

آشنایی با مفهوم پارادایم آشنایی با پارادایم های برنامه نویسی آشنایی با ساختار یک متد مقدار برگشتی از یک متد (return) ارسال پارامتر به یک متد روش های ارسال آرایه به یک متد آشنایی با VarArgs

۲۴

ارسال مقادیر به برنامه با Command Line آشنایی با متد های بازگشتی (Recursion) بررسی خط به خط برنامه در Netbeans

۲۵

حل 7 سوال در مورد متد ها و رشته ها

۲۶

حل 5 سوال در مورد متد های بازگشتی

۲۷

حل 5 سوال در مورد آرایه ای از رشته ها

۲۸

شروع برنامه نویسی شی گرا آشنایی با مفهوم شی آشنایی با مفهوم کلاس تبدیل یک برنامه رویه ای به شی گرا آشنایی با سطح دسترسی public آشنایی با سطح دسترسی private

۲۹

متغیر های static متد های static ایجاد آرایه ای از کلاس ها

۳۰

آشنایی با کاربرد متد سازنده متد سازنده پیش فرض Overload کردن متد سازنده

۳۱

Constructors Instance Variable initializers Instance Initialization blocks Static Block Non Static Block Forward references

۳۲

آشنایی با مفهوم Setter و Getter آشنایی با کلمه کلیدی This

۳۳

هدف استفاده از Package دلیل وجود فقط یک کلاس public در یک فایل .java بررسی سطح دسترسی default دسترسی به کلاس های public موجود در Package Import کردن یک Package بررسی تاثیر تعداد import در حجم برنامه

۳۴

بررسی مفهوم وراثت در شی گرایی آشنایی با سطح دسترسی protected قانون is s kind of در وراثت قانون 100% در وراثت وراثت چند سطحی آشنایی با کلمه کلیدی super استفاده از this برای فراخوانی متد های سازنده دیگر ترتیب اجرای متد های سازنده در وراثت

۳۵

آشنایی با کلاس های Final

۳۶

بررسی هدف استفاده از Overriding ترتیب سطوح دسترسی و تاثیر آن در Overriding Hide شدن وراثت در Overriding تفاوت Overriding و Overloading بررسی Overriding در متد های static بررسی متد های final Override کردن متد .toString Override Annotation پارامتر های final

۳۷

بررسی متد toString Override کردن متد toString بررسی متد equals تفاوت بین متد equals در کلاس object و عملگر== بررسی متد equals در کلاس String بررسی متد hashCode بررسی متد getClass

۳۸

تفاوت بین انواع داده Primitive و Object تفاوت بین int و Integer ، double و Double و ... بررسی مفهوم Autoboxing بررسی مفهوم Unboxing

۳۹

رابطه Is-a رابطه has-a بررسی مفهوم Aggregation خطای NullPointerException

۴۰

بررسی مفاهیم upcasting و downcasting آشنایی با مفهوم چند ریختی ها مفهوم انتزاع یا abstraction کلاس های انتزاعی یا abstract متد های انتزاعی یا abstract عملگرinstanceof واسط ها یا Interface ها بررسی کاربرد Interface ها آشنایی با کلمه کلیدی implements تفاوت میان کلاس انتزاعی و واسط

۴۱

کلاس داخلی non static کلاس داخلی anonymous کلاس داخلی Local کلاس تو در تو

۴۲

آشنایی با نوع داده شمارشی

۴۳

برنامه نویسی جنریک تعریف برنامه نویسیجنریک جنریک چه مشکلاتی را حل می کند؟ تفاوت سربارگذاری یک متد و جنریک ها تفاوت کلاس Object و جنریک ها کلاس های جنریک متغیر های جنریک قرارداد های نام گذاری جنریک ها نحوه تعریف نمونه از جنریک Raw Types Type Erasure

۴۴

کلکسیون های جنریک پارامتر های Bounded پارامتر های Unbounded کاربرد extends در جنریک ها

۴۵

آشنایی با wild card

۴۶

String چیست؟ انواع روش های ساخت String By string literal By new keyword نحوه ذخیره سازی String در حافظه آشنایی با String constant pool ویژگی Immutable در String ها الحاق رشته ها (String Concatination) با استفاده از عملگر + با استفاده از متد concat() زیر رشته ها (Substring) مقایسه String ها بررسی متد equals() بررسی عملگر == بررسی متد CompareTo()

۴۷

متد های کار با String ها charAt() contains() startsWith() endsWith() indexOf() lastIndexOf() isEmpty() length() replace() toLowerCase() toUpperCase() trim() valueOf()

۴۸

کلاس StringBuffer کلاس StringBuilder بررسی تفاوت سرعت String و StringBuffer و StringBuilder Override کردن متد toString

۴۹

عبارت های منظم یا Regular-expressions String Literals metacharacters character class simple class negation ranges unions intersections subtraction predefind character class quantifiers greedy reluctant possessive

۵۰

boundry matchers capturing groups back references

۵۱

توابع رند کردن اعداد Ceil Round Floor تابع توان (pow) تابع جذر (sqrt) توابع max و min توابع لگاریتمی توابع مثلثاتی تابع نمایی (exp) حل تمرین کلاس Math

۵۲

تولید اعداد تصادفی با شانس برابر تولید اعداد تصادفی با ترتیب ثابت تولد اعداد تصادفی با توزیع نرمال (گاوس) آشنایی با توزیع نرمال محاسبه انحراف معیار محساسبه میانگین

۵۳

۵۴

۵۵

فرمت بندی تاریخ و ساعت با متد printf فرمت بندی تاریخ و ساعت با استفاده از DateTimeFormatter

۵۶

۵۷

۵۸

۵۹

تعریف باگ انواع خطاهای برنامه نویسی خطای منطقی خطای حین اجرا خطای کامپایلری بلوک try-catch بلوک catch چند تایی بلوک finaly بلوک های try-catch تو در تو کلمه کلیدی throw انتشار خطا (Exception Propagation) کلمه کلیدی throws تفاوت throw و throws تفاوت خطا های checked و unchecked ایجاد Exception شخصی سازی شده

۶۰

آشنایی با ساختمان داده Arraylist

۶۱

آشنایی با ساختمان داده LinkedList

۶۲

آشنایی با ساختمان داده Vector

۶۳

آشنایی با اینترفیس List

۶۴

آشنایی با اینترفیس Set آشنایی با HashSet آشنایی با LinkedHashSet آشنایی با TreeSet

۶۵

آشنایی با اینترفیس Map آشنایی با HashMap آشنایی با LinkedHashMap آشنایی با TreeMap

۶۶

۶۷

مقدمه ای در مورد فایل ها تعریف input و output آشنایی با انواع Stream System.in System.out System.err آشنایی با ساختار کلاس انتزاعی InputStream آشنایی با ساختار کلاس انتزاعی OutputStream

۶۸

ساخت یک فایل جدید بررسی وجود یا عدم وجود یک فایل حذف یک فایل گرفتن نام یک فایل GetParent GetPath getName getAbsolutePath getCanonicalPath تغییر نام یک فایل انتقال یک فایل به یک پوشه دیگر ایجاد یک دایرکتوری ایجاد چندین دایرکتوری بررسی دایرکتوری بودن یا نبودن یک آدرس گرفتن فایل های داخل یک دایرکتوری به دست آوردن میزان فضای خالی یک پارتیشن به دست آوردن میزان کل فضای یک پارتیشن به دست آوردن آخرین زمان ویرایش یک فایل

۶۹

اعمال فیلتر به نام فایل ها و دایرکتوری ها

۷۰

نوشتن آرایه بایتی در فایل

۷۱

خواندن فایل ها به صورت آرایه بایتی

۷۲

استفاده از بافر برای نوشتن آرایه بایتی در فایل

۷۳

استفاده از بافر برای خواندن اطلاعات از فایل

۷۴

خواندن اطلاعات از چند Stream

۷۵

نوشتن آرایه بایتی در چند OutputStream

۷۶

خواندن اطلاعات به صورت InputStream

۷۷

خواندن و نوشتن انواع داده Primitive در فایل

۷۸

دسترسی تصادفی به فایل ها

۷۹

نوشتن کاراکتر در فایل ها

۸۰

خواندن کاراکتر از فایل

۸۱

نوشتن کاراکتر در فایل با استفاده از بافر

۸۲

خواندن کاراکتر از فایل با استفاده از بافر

۸۳

استفاده از print ، println و printf برای نوشتن در Stream

۸۴

استفاده از print ، println و printf برای نوشتن در Writer

فصل ۲ برنامه نویسی ویژوال

امتیاز کلی دوره

( ۵)

تعداد بررسی های ثبت شده : ۱

پروفایل
حسین بهارلو بهارلو
امتیاز من به این دوره


بیشتر