logo campain

آموزش پرمیت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی - درس اول

توضیحات "آموزش پرمیت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی - درس اول" :

پرمیت بخشی از فعالیت های HSE است، که به کارکنان این اجازه را می دهند در زمان و مکان مشخص با انجام پاره ای از اقدامات ایمنی از بروز حوادث جلوگیری گردد.

۱) اهمیت پرداختن به این موضوع آموزشی و همچنین آموختن آن، چیست؟

صنایع نفت و گاز مستعد حوادثی چون انفجار، آتش سوزی، برق گرفتگی، سقوط از ارتفاع و از کارافتادگی و حتی مرگ پرسنل می باشد. فعالیت هایی فراوانی در یک مجتمع صنعتی مانند پالایشگاه یا پتروشیمی صورت میگیرد تا محصول نهایی تولید و به بازار برسد. فعالیت هایی از قبیل ساخت مخازن ذخیره، جوشکاری، تعمیرات تجهیزات فرآیندی، حفاری و لوله گذاری و ... همه این فعالیت ها اگر به نحو ایمنی انجام نپذیرند باعث ایجاد حادثه می گردند.

پرمیت یا سیستم های مجوز کار ایمن در واقع سیستم هایی هستند که به کارکنان این اجازه را می دهند در زمان و مکان مشخص با انجام پاره ای از اقدامات ایمنی قبل و حین و بعد از انجام کارهای صنعتی خود (جوشکاری، تعمیرات، حفاری، برقکاری) از بروز حوادث مهیب در صنعت جلوگیری نمایند. برای مثال انجام جوشکاری مستلزم استفاده از لوازم ایمنی مخصوص و انجام گاز سنجی جهت جلوگیری از آتش سوزی می باشد.

۲) هدف از این آموزش و مسیر ارائه آن، به چه صورت خواهد بود.؟

هدف از ارایه این آموزش، بالابردن سطح آگاهی کارکنان صنایع نفت و گاز در انجام فعالیت ها و مسیولیت های کاری خود به نحو ایمن می باشد. کارکنان بایستی علاوه بر مهارتی که در انجام کار خود دارند، با خطراتی که آنها را تهدید می کند نیز آشنا گردند. با پیاده سازی پرمیت یا سیستم های مجوز کار می توان از حوادث مهیب در صنایع جلوگیری نمود. 

"آموزش پرمیت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی - درس اول" رایگان می باشد و می توانید این آموزش را به صورت رایگان دانلود کنید