logo campain
۱۱۲۰۰۰۰ تومـــان
۳۹۲۰۰۰ تومـــان
فروش ویژه با ۶۵% تخفیف
کد تخفیف دارید؟
  • ضمــانــت بـازگــشــت وجــه
  • دسترسی دائمی به آموزش
  • پشتیبانی و ارتباط با مدرس
  • امکان دانلود و پخش آنلاین
جزئیات آموزش

۴۲ درس در ۲ فصل

سطح تمام سطوح
مدت زمان ۱۳۱۸ دقیقه
حجم ۵۵۵۹.۲۰ مگابایت

فصل ۱ اتوکد دو بعدی

۱

مقدمه

مشاهده رایگان

ابتدا به معرفی کلی محیط نرم افزار می پردازیم و اسامی قسمت های مختلف را بیان کرده و در مورد کارایی آن ها بصورت کلی توضیح می دهیم.

۲

تنظیم اتوکد (OPTIONS)

مشاهده رایگان

به معرفی یکی از بخش های مهم یعنی معرفی OPTIONS می پردازیم که صحیح بودن تنظیمات آن ضروری است و تنظیمات مربوط به چگونگی ذخیره فایل ها توسط نرم افزار، تنظیمات نشانگر، صحنه کاری، رنگ ها، تنظیمات واحد برای وارد کردن آبجکت ها، امکان ذخیره تمامی این تنظیمات برای ورژن های آینده یا سیستم های دیگر و… را بیان می کنیم.

۳

تنظیم واحدها (UNITS)

مشاهده رایگان

در این درس به تنظیم واحدهای کاری می پردازیم و از آن یک خروجی (template) تهیه می کنیم تا همیشه این فایل را در اختیار داشته باشیم.

۴

ساخت لایه ها در اتوکد (LAYERS)

مشاهده رایگان

با لایه ها می توانیم آبجکت های دو بعدی صحنه را کنترل کنیم و در صورت نیاز بصورت گروهی آن ها را از نمایش خارج کرده. تنظیم لایه ها در اتوکد از موارد بسیار ضروری است و همچنین ساخت لایه ها جزیی از پروسه ساخت template محسوب می شود که در این قسمت از آموزش اتوکد به آن می پردازیم.

۵

ساختن استایل نوشته ها (TEXT STYLE)

در این درس تکست استایل ها را توضیح می دهیم که از آن برای مدیریت نوشته ها استفاده می شود. اندازه و نوع فونت ها را یک بار برای همیشه تنظیم کنیم و آن را در TEMPLATE خود ذخیره کنیم تا همیشه از همان تنظیمات استفاده کنیم.

۶

ساختن استایل اندازه گذاری (DIMENSION STYLE)

در این درس به ساختن استایل می پردازیم. برای اینکه اندازه گذاری منظم و خوانایی در پلان داشته باشیم برای آن ها یک استایل همیشگی تعریف می کنیم تا از اندازه سایز نوشته ها و نشانه های آن مطمئن باشیم.

۷

ساختن استایل برای جداول و لیدرها (TABLE AND MULTILEADER STYLES)

در این درس به بررسی ساختن استایل ها می پردازیم که برای لیدرها و جداول ضروری نیست. این آخرین قسمت از پروسه ساخت TEMPLATE به حساب می آید و تمام تنظیمات اولیه ضروری در این قسمت به پایان می رسد.

۸

آشنایی با نوار ابزار دسترسی سریع (QUICK ACCESS TOOLBAR)

در این درس به بخش نوار ابزار دسترسی سریع می پردازیم. در این درس خواهیم آموخت که هر یک از این ابزارها چه کمکی به ما می کنند. نحوه ویرایش این بخش و قرار دادن یا حذف کردن ابزار های دلخواه در آن را نیز خواهیم گفت.

۹

سیو گرفتن از فایل ها بصورت آنلاین و بک آپ گیری

در این درس به ذخیره فایل ها روی DRIVE 360 می پردازیم که با ذخیره فایل ها در آن و در صورت بروز هر اتفاقی ناگهانی برای سیستم، فایل ما به هیچ عنوان قابل پاک شدن نخواهد بود. نحوه تهیه بک آپ یا نسخه پشتیبان از فایل ها را خواهیم گفت.

۱۰

تنظیمات نمایش صحنه و نوار وضعیت (VIEW TOOLS & STATUS BAR)

آشنایی کامل با انواع نماها در اتوکد و کار با تنظیمات مختلف برای نمایش صحنه، همچنین در مورد نوار وضعیت پایین صفحه در نرم افزار به صورت کامل صحبت خواهیم کرد و اینکه هرکدام از این ابزارها در چه مواقعی از کار به کمک ما می آیند و چطور میتوان آن ها را در نوار وضعیت پنهان یا آشکار کرد.

۱۱

ترسیم لاین، پالی لاین و دایره (LINE, POLYLINE, CIRCLE)

در این درس وارد بخش ترسیمی یا DRAW شده و با ابزارهای لاین و پالی لاین و دایره آشنا خواهیم شد. تفاوت آن ها را با هم بررسی و با هویت هر یک از خطوط و موارد استفاده هر یک از آنها آشنا خواهیم شد.

۱۲

ترسیم کمان و مربع و مستطیل (ARC, RECTANGLE)

آشنایی با انواع مختلف ترسیم کمان در موقعیت های مختلف و ترسیم مربع و مستطیل با اندازه و روش های مختلف می شود و تمام زیرگزینه های آنها نیز بررسی می شود.

۱۳

ترسیم انواع چند ضلعی و بیضی (POLYGON, ELLIPSE)

این درس شامل فراگیری تمام راه های ترسیم یک چند ضلعی یا پالیگان و همچنین ترسیم بیضی به روش های مختلف می باشد.

۱۴

سایر دستورهای ترسیمی - بخش اول

در این درس با دستورهای ترسیمی باقیمانده مثل DIVIDE، MEASURE، MULTILINE، SPLINE و… آشنا خواهیم شد.

۱۵

سایر دستورهای ترسیمی - بخش دوم

در بخش دوم از سایر دستورات ترسیمی آخرین ابزارهای پنل DRAW بررسی کنیم. ابزارهایی نظیر BOUNDARY، REGION، WIPEOUT که برای ماسک کردن قسمتی از کار یا CHANGE می باشد را نیز به همراه چند دستور دیگر بررسی خواهیم کرد.

۱۶

آشنایی با پنل MODIFY و دستورهای MOVE, COPY, ROTATE

در این درس به بررسی دستورات جابجایی، کپی و چرخش از دستورهای پایه اتوکد می پردازیم و با این ابزارها آشنا شده و تمام زیرگزینه های کابردی آن ها را بررسی خواهیم کرد.

۱۷

دستورهای MIRROR, SCALE, STRETCH

در این درس به یادگیری دستورهای MIRROR, SCALE, STRETCH می پردازیم.

۱۸

دستورهای TRIM-EXTEND, FILLET-CHAMFER-BLENDCURVE

در این درس دستورهای ویرایشی بررسی خواهند شد که برای پاکسازی، امتداد یا گرد کردن و پخ زدن گوشه های آبجکت استفاده می کنیم و با تنظیمات مختلف و زیرگزینه هایشان آشنا خواهیم شد.

۱۹

دستورهای OFFSET, EXPLODE, JOIN

در این درس دستورهای OFFSET, EXPLODE, JOIN را بررسی خواهیم کرد.

۲۰

دستور ARRAY

در این درس دستور ARRAY را بررسی می کنیم که کار این دستور برای گرفتن کپی به تعداد مشخص است. همچنین به کمک آن می توان آبجکت هایی که در یک مسیر مشخص مستقیم یا منحنی وجود دارند را به سادگی تکرار کرد.

۲۱

دستورهای ALIGN, BREAK, OVERKILL

در این درس دستورهایی که به کمک آن ها می توان آبجکت های فاقد ابعاد را به ابعاد مشخص و دلخواه در آورد یا یک خط را به دو نیم تبدیل کرد و همچنین خطوطی که ممکن است روی یکدیگر قرار گرفته باشند را شناسایی و پاکسازی کرد را بررسی خواهیم کرد.

۲۲

ترسیم مراحل اولیه یک پلان اداری (BASIC PLAN)

در این درس در مورد چگونگی ترسیم یک پلان رسم شده روی کاغذ در صحنه اتوکد و اینکه چگونه عکس پلان را وارد صحنه کرده و طبق آن شروع به ترسیم کنیم خواهیم گفت.

۲۳

وارد کردن بلاک ها به اتوکد INSERTING BLOCKS))

نحوه واردن کردن بلاک ها یا آبجکت های پیش ساخته از فایل های دیگر به فایل خود را بررسی خواهیم کرد.

۲۴

ساختن بلاک (CREATING BLOCKS)

نحوه ساخت بلاک ها و استفاده از آن ها را خواهیم گفت.

۲۵

ویرایش بلاک ها و آشنایی با بلاک های داینامیک

نحوه انجام ویرایش روی بلاک های موجود، حذف یا تغییر، ویرایش اطلاعات ظاهری و ساخت بلاک های قابل انعطاف یا داینامیک را خواهیم گفت.

۲۶

گرفتن خروجی PDF در اتوکد

به آشنایی کامل با تمام تنظیمات گرفتن خروجی با فرمت PDF در اتوکد با تمام تنظیمات پرینت یا پلات و همچنین و نحوه ویرایش قسمت های کلیدی پلان در نرم افزار فتوشاپ می پردازیم.

۲۷

ستون گذاری پلان و هاشور زنی (COLUMN & HATCH)

نحوه صحیح ستون گذاری پلان و همچنین نحوه هاشور زدن یا هَچ در پلان در قسمت های مورد نیاز و نحوه نمایش آن ها در پرینت مورد بررسی قرار می دهیم.

۲۸

ترسیم خطوط آکس و اندازه گذاری (ANNOTATION)

در این درس به حاشیه نگاری پلان و روش ترسیم خطوط آکس و اندازه گذاری به سریع ترین روش های ممکن مورد بررسی قرار می گیرد.

۲۹

استفاده از فونت های انگلیسی و فارسی

در این درس به فونت های انگلیسی و فارسی در مورد استفاده در پلان و حاشیه آن و نحوه شماره گذاری قسمت های مختلف پلان با سریع ترین روش مورد بررسی قرار می دهیم.

۳۰

پایان بخش دو بعدی

در این درس سایر دستورها از بخش های مختلف اتوکد که جزو دستورهای فرعی و حاشیه ای نرم افزار به حساب می آیند و در بعضی مواقع می توانند به درست پیش رفتن کار کمک کنند همانند دستورهای محاسبه مساحت، محیط، ابعاد فضاها و دستوری همانند PURGE که می تواند در پاک کردن عناوین اضافی استفاده نشده در صحنه و کم شدن حجم فایل مورد استفاده قرار گیرد را بررسی خواهیم کرد.

فصل ۲ اتوکد سه بعدی

توضیحات "آموزش جامع اتوکد (دو بعدی و سه بعدی)" :

در آموزش جامع اتوکد قصد داریم در بیش از 22 ساعت ویدیو آموزشی به پوشش کامل ابزارها و تکنیک های اتوکد و مدلسازی معماری دو بعدی و سه بعدی بپردازیم.

اتوکد نرم افزار طراحی به کمک رایانه است که برای ترسیم نقشه های مهندسی و صنعتی به کار می رود و کاربرد ترسیمی دارد. امروزه از اتوکد به عنوان ابزاری در معماری، طراحی مهندسی، چاپ سه بعدی، حتی طراحی گرافیک و صنعت مد استفاده می شود. جهت اجرای تمام پروژه های معماری و عمران ابتدا برنامه ریزی درست و اصولی و برآورد هزینه ها و تمام اتفاقات احتمالی در اتوکد قبل از شروع پروژه طراحی می شود. همچنین یکی دیگر از کاربردهای اتوکد استفاده از آن در پرینترهای سه بعدی است. 

در دوره آموزش اتوکد قصد داریم در یک محیط تعاملی به آموزش محیط و ابزارهای این نرم افزار بپردازیم. در این دوره آموزش را از مبانی طراحی و نقشه کشی در اتوکد و پوشش کامل تمام ابزارها و تکنیک های داخل نرم افزار، و در نهایت پرداختن به مدلسازی معماری ۳ بعدی شروع می کنیم. لازم به ذکر است که در این آموزش تقریبا همه موارد مورد نیاز شما پوشش داده شده و سعی شده است تمام مباحث متناسب با بازار کار بیان شود. در دوره آموزش جامع اتوکد به آموزش مقدماتی تا پیشرفته نرم افزار اتوکد نسخه ۲۰۲۰ می پردازیم.

آنچه در آموزش جامع اتوکد (دو بعدی و سه بعدی) بیان می شود:

• تنظیم اتوکد و تنظیم واحد ها
• ساخت لایه ها در اتوکد و ساختن استایل نوشته ها
• ساختن استایل اندازه گذاری و جداول و لیدرها 
• سیو گرفتن از فایل ها بصورت آنلاین و بک آپ گیری 
• سیو گرفتن از فایل ها بصورت آنلاین و بک آپ گیری 
• ترسیم لاین، پالی لاین، دایره، کمان و مربع و مستطیل، چندضلعی و بیضی
• دستورهای ترسیمی
• آشنایی با پنل MODIFY و دستورهای MOVE, COPY, ROTATE
• دستورهای MIRROR, SCALE, STRETCH, TRIM-EXTEND, FILLET-CHAMFER-BLENDCURVE
• دستورهای OFFSET, EXPLODE, JOIN و دستور ARRAY 
• ترسیم مراحل اولیه یک پلان اداری
• وارد کردن بلاک ها به اتوکد و ساخت بلاک
• ویرایش بلاک ها و آشنایی با بلاک های داینامیک 
• گرفتن خروجی PDF در اتوکد
• ستون گذاری پلان و هاشور زنی
• ترسیم خطوط آکس و اندازه گذاری
• استفاده از فونت های انگلیسی و فارسی
• نماهای سه بعدی 
• آبجکت های اولیه و دستورات
• دستورهای بخش boolean و  solid editing
• مدلسازی سه بعدی یک پلان معماری
• نما و برش
• پرزانته های سه بعدی
• بخش surface و mesh 

لازم به ذکر است که این دوره جامع به دو دسته کلی آموزش اتوکد دو بعدی و آموزش اتوکد سه بعدی تقسیم می شود که هر کدام بطور مفصل شرح داده خواهد شد. 

اهداف آموزش جامع اتوکد (دو بعدی و سه بعدی) چیست؟

در دوره جامع اتوکد بصورت تخصصی و کامل تمام ابزارها و تکنیک های داخل نرم افزار، طراحی دو بعدی و سه بعدی را خواهید آموخت.

این دوره برای چه کسانی مفید است؟

دانشجویان و مهندسان نقشه کشی و عمران

از چه ابزار ها و نرم افزار هایی در این دوره استفاده می شود؟

AutoCAD

چگونه کیفیت آموزش تضمین می شود؟

قبل از شرکت در دوره آموزشی شما می توانید پیش نمایش و ۶ قسمت آموزشی از ۴۲ قسمت را رایگان مشاهده کنید.(آموزش هایی که در سمت راست آن ها قفل باز است قبل از خرید و ورود در آموزش قابل مشاهده است)

با اطمینان دوره آموزشی "آموزش جامع اتوکد (دو بعدی و سه بعدی)" را بخرید در صورتی که این آموزش مطابق با اطلاعات آن نبود و شما از خرید راضی نبودید، بازگشت وجه به طور انجام می شود.

امکان سوال از مدرس وجود دارد؟

امکان سوال از مدرس در بخش گفتگو ها مهیا است همچنین در صفحه پروفایل مدرسین شبکه های اجتماعی آنها جهت تعامل قرار دارد.

نحوه دسترسی به آموزش چگونه است؟

امکان دانلود و پخش آنلاین دوره وجود دارد و شما به طور دائم به آن دسترسی دارید.

امتیاز کلی دوره

( ۴.۸۳)

تعداد بررسی های ثبت شده : ۶

پروفایل
مرتضی خانی
امتیاز من به این دوره
اتوکد

عالی


پروفایل
کاربر سایت
امتیاز من به این دوره


پروفایل
Mohammadreza Karimi
امتیاز من به این دوره


پروفایل
Mohamadsajad Me
امتیاز من به این دوره


پروفایل
امیرحسین ندیمی
امتیاز من به این دوره


پروفایل
Amin
امتیاز من به این دوره

با تشکر


بیشتر