logo campain

آموزش اعتبار سنجی فرم ورود اطلاعات در php

برنامه نویسی، وب و...

توضیحات "آموزش اعتبار سنجی فرم ورود اطلاعات در php" :

در آموزش اعتبار سنجی فرم ورود اطلاعات نحوه Sanitize و Validate داده ها و ورودی های کاربر و تشخیص داده های مخرب و خطرناک در زبان PHP را می آموزید.

در این ویدیو کوتاه قصد داریم به بررسی ضدعفونی (Sanitize) و اعتبارسنجی (Validate) ورودی های کاربر در زبان PHP بپردازیم. همانطور که می دانید هکرها همیشه به دنبال یافتن ضعف های امنیتی در سایت هستند و با یافتن اولین فرصت کار را شروع می کنند. وقتی که فرم بدون هیچ بررسی و اعتبار سنجی به پایگاه داده ارسال شود یک راه سریع و آسان برای هکرها به وجود می آید.

به بررسی داده ها برای اطمینان از پیروی از قاعده ای مشخص Validate گفته می شود. یعنی وقتی کاربر ایمیل خود را ارسال می کند باید بررسی کنیم که آیا ساختار ایمیل را رعایت کرده یا نه؟

گاهی اوقات ممکن است که بخواهیم داده های ورودی کاربر را تحت هر شرایطی بپذیریم و ذخیره کنیم. یا بعضی از این داده ها دارای ساختار مدنظر ما نباشند و قواعد مدنظر ما را رعایت نکنند. در این صورت می توانیم آن ها را Sanitize کنیم، یعنی خودمان ساختار صحیح را در داده ایجاد کنیم. در این آموزش نشان می دهیم که در PHP چطور فرم ورود اطلاعات را اعتبار سنجی و داده های مخرب و خطرناک را تشخیص دهید.

"آموزش اعتبار سنجی فرم ورود اطلاعات در php" رایگان می باشد و می توانید این آموزش را به صورت رایگان دانلود کنید