logo campain

دوره آموزش هنر حمله و دفاع در شطرنج

۳۰۰۰۰۰ تومـــان
۱۸۰۰۰۰ تومـــان
فروش ویژه با ۴۰% تخفیف
کد تخفیف دارید؟
  • ضمــانــت بـازگــشــت وجــه
  • دسترسی دائمی به آموزش
  • پشتیبانی و ارتباط با مدرس
  • امکان دانلود و پخش آنلاین
جزئیات آموزش

۱۲ درس در ۳ فصل

سطح تمام سطوح
مدت زمان ۱۶۷ دقیقه
حجم ۱۸۰۶.۱۸ مگابایت

فصل ۱ مشخصات حمله، دفاع و ضد حمله

۱

ویژگی های حمله صحیح و دفاع متناسب و ضد حمله

مشاهده رایگان

در این درس مثالی از بازی دو ابراستاد بزرگ و متخصص در شروع بازی بررسی می شود که از همان ابتدا المان های حمله جناحی در بازی سفید نمایان است و در مقابل دفاع دقیق سیاه و در لحظه مناسب قربانی تاکتیکی و ایجاد ضد حمله سریع با استفاده از ستون رخ و عدم یافتن صحیح و دقیق موج دوم دفاع در اثر تنگی زمان نتیجه بازی رقم خورده است بازیکنان عزیز مفهوم حمله سریع و ضد حمله را به خوبی در این بازی جذاب می بینید.

۲

مفهوم ضد حمله در پس ساختار پیاده ای (سیستم فرانسه)

در این درس یک بازی از دفاع فرانسوی شاخه ویناور بررسی و تحلیل شد که ابتدا سفید در شاخه پیاده سمی و تجمیع سوارها و وزیر در جناح شاه و تحمیل یک حمله سنگین به سیاه و متقابلا در آن استفاده از قربانی تفاوت در جهت بهره وری ستون فیل در دفاع و ایجاد موقعیت ضد حمله به خوبی به نمایش گذاشته شد.

فصل ۲ المان های ضد حمله

۱

هدف گیری متقابل شاه

در این درس بازی از شروع سیسیلی توضیح می دهیم که سیاه در ابتدا با گشودن ستون شاه سفید و قربانی سوار اسب با هدف تخریب ساختار پیاده ای جناح شاه حریف و انتقال سوارهای سنگین به حمله ای نیرومند دست یافت و می خواست از مسیر عرض دوم به مات کردن شاه سفید برسد که با بی دقتی به نتیجه تساوی رسید همچنین سفید می توانست با ضد حمله متقابل از جناح مخالف خیلی سریع به شاه حریف برسد و حداقل باعث تعویض سوارها و تعدیل حمله ی سیاه بشود که ادامه صحیح و دقیق را پیدا نکرد.

۲

نقش تسخیر خطوط مرکزی در جریان ضد حمله

در این درس در شاخه پائولسن از شروع سیسیلی می بینیم که در ابتدا سفید حمله خوبی با استفاده از پیاده های ستون های فیل و اسب به علاوه وزیر و رخ و اسب به نمایش گذاشت، اما در ادامه سیاه بسیار دقیق با تسخیر خطوط مرکزی از فشار حمله کاست و خود ضد حمله ای عالی به نمایش گذاشت و موفق به پیروزی شد.

۳

اهمیت مفهوم بلوکه در تعدیل حمله و تسریع ضدحمله

در این درس یک بازی از شروع بازی بنونی چکی سیاه در ابتدا با هدف بستن مرکز با قرار دادن پیاده های خود در خانه های تیره رنگ مرکزی، سفید را تحریک به حمله با پیاده ها در جناح شاه می کند و سپس با بهترین سوار در بلوکه (اسب) حمله حریف را کند کرده و در جناح مقابل (وزیر) با پیاده های ستون رخ و اسب ضد حمله ای عالی را ترتیب می دهد.

۴

حمله با طوفان پیاده ای جناح شاه و بلوکه تحسین آمیز

در این درس در شروع بازی انگلیسی متقارن که در وسط بازی تبدیل به خیمه ماروتسی می شود سفید با پیاده های ستون های فیل و اسب دست به حمله ای پرخرج و شدید از همان ابتدا میزند و سیاه با مانوری بسیار جالب از مهره ای عجیب (رخ) در جریان بلوکه استفاده می کند با بازی دقیق و ضد حمله ای مبتنی بر اساس تاکتیک یک پیاده میگیرد و در آخر بازی این برتری کوچک را به برد میرساند.

۵

نقش برخورداری از دانش تاکتیک در حمله و ضدحمله

این درس به موضوع اهمیت سرعت انتقال سوارها در امر حمله برای ایجاد امکانات تاکتیکی از طریق استفاده از خطوط باز در جناح شاه سفید و سیاه در شروع سیسلی دراگون می پردازیم.

۶

حمله سریع و دقیق مقابله دفاعی تاکتیکی

یک بازی در سطح بسیار بالا در شروع سیسیلی با استایل فرنچ با لحظات تاکتیکی زیبا و ملتهب برای درک بیشتر جایگاه تاکتیک در مباحث حمله و دفاع

فصل ۳ مثال هایی از حمله های استاندارد و ضدحمله

توضیحات "دوره آموزش هنر حمله و دفاع در شطرنج" :

حمله و دفاع در شطرنج از اساسی ترین اصولی هستند که بازیکنان باید آن ها را بدانند. در این دوره به آموزش بهترین مدل حمله و دفاع در مقابل این حملات می پردازیم.

در بازی شطرنج باید با اصول اساسی و مهم حمله دقیق و کارآمد آشنا باشید. در واقع ایجاد هر تهدید ساده، یک یا دو حرکتی در شطرنج نمی تواند نماد یا نشانه یک حمله باشد. هنر حمله و دفاع در شطرنج یکی اساسی ترین بخش های بازی است که به توانایی بازیکن بستگی دارد. در دوره پیش رو استاد سعید مرتاضیان مربی درجه ۱ فدراسیون شطرنج، مباحث حمله و دفاع در شطرنج را به طور کامل آموزش می دهد.

در این آموزش به بهترین مدل حمله، اجزا و ویژگی های یک حمله موفق و زمان بندی و شیوه ی اجرای آن می پردازیم. همچنین یادمیگیرد که چطور در مقابل این حملات دفاع کنید و با بهترین فرمت های دفاعی آشنا می شوید. در آموزش هنر حمله و دفاع تلاش کرده ایم به صورت کامل و کاربردی مبحث حمله و دفاع را پوشش دهیم. برای درک بهتر، مثال های متعدد جهت مطالعه و یادگیری نیز ارائه می کنیم. همواره مباحث حمله و دفاع به عنوان مهمترین مبانی تعیین نتیجه و میزان برتری بین علاقمندان و بازیکنان مبتدی یا حرفه ای بوده است.

آنچه در دوره آموزش هنر حمله و دفاع در شطرنج بیان می شود:

• ویژگی های حمله صحیح و دفاع متناسب و ضد حمله
• مفهوم ضد حمله در پس ساختار پیاده ای (سیستم فرانسه)
• هدف گیری متقابل شاه
• نقش تسخیر خطوط مرکزی در جریان ضد حمله
• اهمیت مفهوم بلوکه در تعدیل حمله و تسریع ضد حمله
• حمله با طوفان پیاده ای جناح شاه و بلوکه تحسین آمیز
• نقش برخورداری از دانش تاکتیک در حمله و ضد حمله
• حمله سریع و دقیق مقابله دفاعی تاکتیکی
• تعویض دفاعی و ضد حمله
• حمله با قربانی از خطوط باز و تعویض زیرکانه وزیرها
• بسیج سوارها یا جابجایی قوا برای پیشبرد حمله و ضد حمله 
• تفکر پیشگیرانه در حمله و ضد حمله
• ضد حمله در پوزیسیون خطرناک و در آستانه شکست

پیش نیاز این دوره آموزشی چیست؟

تسلط اولیه و مقدماتی بر بازی و قوانین شطرنج

اهداف دوره آموزش هنر حمله و دفاع در شطرنج چیست؟

با شرکت در این دوره، روش های صحیح برای انجام حمله و نحوه دفاع فعال و دقیق را در شطرنج یادمیگیرید. این آموزش به شما کمک می کند تا در بازی های دوستانه یا حتی مسابقات حرفه ای به نتایج بهتری دست یابید.

این دوره برای چه کسانی مفید است؟

مخاطب تمام رده های سنی و علاقمندان به شطرنج

از چه ابزار ها و نرم افزار هایی در این دوره استفاده می شود؟

- ابزار بازی شطرنج صفحه و مهره
- نرم افزارهای آنالیز بازی شطرنج مثل chessbse یا Fritz

چگونه کیفیت آموزش تضمین می شود؟

قبل از شرکت در دوره آموزشی شما می توانید پیش نمایش و ۱ قسمت آموزشی از ۱۲ قسمت را رایگان مشاهده کنید.(آموزش هایی که در سمت راست آن ها قفل باز است قبل از خرید و ورود در آموزش قابل مشاهده است)

با اطمینان دوره آموزشی "دوره آموزش هنر حمله و دفاع در شطرنج" را بخرید در صورتی که این آموزش مطابق با اطلاعات آن نبود و شما از خرید راضی نبودید، بازگشت وجه به طور انجام می شود.

امکان سوال از مدرس وجود دارد؟

امکان سوال از مدرس در بخش گفتگو ها مهیا است همچنین در صفحه پروفایل مدرسین شبکه های اجتماعی آنها جهت تعامل قرار دارد.

نحوه دسترسی به آموزش چگونه است؟

امکان دانلود و پخش آنلاین دوره وجود دارد و شما به طور دائم به آن دسترسی دارید.

امتیاز کلی دوره

( ۰)

تعداد بررسی های ثبت شده : ۰

هنوز بررسی برای این آموزش ثبت نشده است

بیشتر