logo campain

بازاریابی محتوایی

۱۶۵۰۰۰ تومـــان
۶۴۳۵۰ تومـــان
خریـد با ۶۱% تخفیف ویژه
تنها برای ۲ نفر
کد تخفیف دارید؟
  • ضمــانــت بـازگــشــت وجــه
  • دسترسی دائمی به آموزش
  • پشتیبانی و ارتباط با مدرس
  • امکان دانلود و پخش آنلاین
جزئیات آموزش

۱ درس در ۱ فصل

سطح متوسط
مدت زمان ۱۰۵ دقیقه
حجم ۳۱۰.۲۵ مگابایت

فصل ۱ وبینار تقویم محتوا

۱

معرفی و مقدمه

مشاهده رایگان
۲

فیلم وبینار تدوین تقویم محتوا

توضیحات "وبینار تقویم محتوا چیست ؟" :

در ویدیو وبینار تقویم محتوا قصد داریم به آموزش دلایل تدوین تقویم محتوا و روش های ایجاد آن و همچنین ایجاد یک سیستم بسیار قوی برای پایبندی مستمر به آن بپردازیم.

نوشتن تقویم تولید محتوا کار سختی نیست ولی کار سخت ایجاد یک سیستم قوی است که به اجرای آن پایبند باشیم. در این وبینار بیشتر بخش دوم را پوشش می دهیم.

تقویم محتوا چیست؟
بازاریابی محتوایی یک امر واجب در دنیای بازاریابی امروز است و تقویم محتوا برنامه اجرایی و عملیاتی برای پیشبرد این امر مهم است. تقویم محتوایی یک برنامه عملی برای تولید کنندگان محتواست که مشخص می کند چه محتوایی با چه قالبی (متن، صوت یا فیلم) در چه رسانه ای منتشر شود.

همین جا نکته اول را باید بگوییم و این که برخی از افراد فکر می کنند نوشتن این تقویم یعنی نوشتن تاریخ انتشار پست های اینستاگرام روی یک برگه یا تقویم، وقتی می گوییم انواع مختلف محتوا یعنی در تدوین این تقویم به زمان بندی انتشار نوشته ها و مقالات هم باید توجه داشته باشیم.

چرا نیاز به تقویم محتوا داریم؟
به چند دلیل مهم هر کسب و کاری که می خواهد در بازاریابی محتوایی جدی عمل کند باید حتما این تقویم را داشته باشد.

دلیل اول
اولین دلیل این است که بدون داشتن این برنامه ریزی ممکن است ایام خاصی را فراموش کنیم. با خودتان مرور کنید چند بار پیش آمده که حواستان نبوده و یکباره یادتان آمده که فردا مثلا عید فطر است و می خواستید در عید فطر یک محتوای خاصی را منتشر کنید که خب چون آماده نکرده اید به یک عکس یا فیلم معمولی برگرفته از اینترنت بسنده کردید. اگر این اتفاق به کرات برای شما رخ داده باید عرض کنیم که حتما تدوین این تقویم را در الویت کارهای خودتان قرار دهید.

دلیل دوم 
اگر به صورت تیمی کار می کنید اهمیت استفاده از ابزار بازاریابی محتوایی بیشتر می شود چرا که هر یک از اعضاء تیم باید بداند که الان روی کدام موضوع باید کار کند. تصور کنید که در تیم شما فقط ۲ نفر است. شما به عنوان مدیر و یک نفر به عنوان کارمند شما که مسئول طراحی موارد مختلف است. اگر این فرد در یک موضوع کارهای طراحی را انجام دهد و هدف شما این باشد که در آخر ماه یک محصول خاص را رونمایی کنید چه می شود؟ باید کل تیم با هم یک هدف را دنبال کنند و در یک برنامه ریزی چند روزه مراحل یک کمپین را جلو ببرند.

دلیل سوم
وجود این برنامه کمک می کند تا بدانیم در هر زمانی روی چه موضوعاتی باید تمرکز کنیم. بدین ترتیب نظم محتواهای ما هم حفظ می شود و می دانیم که مثلا قراره در ۱۰ پست اینستاگرام در یک موضوع خاص صحبت کنیم و همزمان همین موارد را در قالب یک متن هم می نویسیم و منتشر می کنیم.

از طرفی دیگر به ما کمک می کند تا محتوای تکراری نداشته باشیم. اگر این برنامه ریزی وجود نداشته باشد ممکن است یک موضوع را بارها منتشر کنیم و یک موضوع دیگر را فراموش کنیم که در موردش محتوایی منتشر کنیم.

دلیل چهارم
از این طریق مجبور می شویم محتواهای خودمان را در قالب یک کمپین منتشر کنیم. کمپین یعنی مجموعه ای از اقدامات بازاریابی به جای تک اقدام بازاریابی. زمانی که می خواهیم یک محصول یا خدمت را ارائه دهیم باید مجموعه ای از پست ها را در یک زمان خاص منتشر کنیم و این کار با همین تقویم انجام می شود. با تدوین این تقویم می دانیم که چه زمانی این کمپین شروع می شود و کی باید محصول اصلی معرفی شود. تصور کنید که کسی که کارش تدریس و مشاوره است می خواهد یک محصول آموزشی خودش را رونمایی کند مثل همین وبینار. از ۳ هفته قبل از شروع وبینار آموزش هایی در قالب فیلم، صوت و نوشته را تولید می کند تا مخاطب علاقه و آمادگی حضور در این وبینار یا خرید فیلم آن را کسب کند. این موارد را در تقویم خودش یادداشت می کند و روز به روز طبق آن پیش می رود.

تفاوت تقویم سردبیری با تقویم محتوا
گاها این دو اصلاح به جای هم استفاده می شوند یا هم معنی تصور می شوند که اشتباه است و این دو مورد با هم تفاوت دارند.

تقویم سردبیری (Editorial Calendar) سرخط‌های کلی و استراتژی های محتوایی را شامل می شود ولی تقویم محتوا (Content Calendar) بسیار جزیی نگر است و ریز اقدامات انتشار محتوای ما را در بر می گیرد.

ابزار مناسب برای تهیه تقویم محتوایی چیست؟
متناسب با ابعاد و نوع کسب و کار شما می توانید از ابزارهای ساده ای مثل یک فایل اکسل و یا ابزارهای مدیریت کار تیمی مثل تسکولو استفاده کنید. البته بسیار دقت کنید که انتخاب یک نرم افزار مناسب برای سیستم سازی و کار تیمی یک بحث فوق حرفه ای و حساس است که در این نوشته به آن اشاره کرده ایم. در این وبینار توضیح داده ایم که چطور هر کسی با هر سیستمی که کار می کند از ابزارهای موجود خودش استفاده کند و بیهوده نرم افزار به کار خودش اضافه نکند.

پایبندی به اجرای همیشگی
مهم تر از نوشتن این تقویم، اجرای آن است. کسب و کارهای بسیاری را می شناسیم که سالهاست این تقویم را می نویسند ولی درصد زیادی از آن اجرا نمی شود و فقط یک سری جدول زیبا دارند که از آن لذت می برند. در این وبینار به شما می گوییم که چه کنیم که حتی یک مورد از موارد برنامه ریزی شده از زیر دست ما در نرود. تمایز این دوره آموزشی با تمام آموزش های موجود در این نکته است.

در این وبینار یک نمونه تقویم تولید محتوا بسیار ساده و کاربردی که خودمان بر اساس منابع اصلی تدوین کرده ایم را به شرکت کنندگان خواهیم داد.

اهداف وبینار تقویم محتوا چیست ؟ چیست؟

با دیدن فیلم این وبینار یاد خواهید گرفت تقویم محتوای خودتان را بنویسید و آن را به خوبی اجرا کنید.

این دوره برای چه کسانی مفید است؟

- اینفلوئنسرها و تولیدکنندگاه محتوا  
- تولیدکنندگان محتوای آموزشی

چگونه کیفیت آموزش تضمین می شود؟

قبل از شرکت در دوره آموزشی شما می توانید پیش نمایش و ۱ قسمت آموزشی از ۱ قسمت را رایگان مشاهده کنید.(آموزش هایی که در سمت راست آن ها قفل باز است قبل از خرید و ورود در آموزش قابل مشاهده است)

با اطمینان دوره آموزشی "وبینار تقویم محتوا چیست ؟" را بخرید در صورتی که این آموزش مطابق با اطلاعات آن نبود و شما از خرید راضی نبودید، بازگشت وجه به طور انجام می شود.

امکان سوال از مدرس وجود دارد؟

امکان سوال از مدرس در بخش گفتگو ها مهیا است همچنین در صفحه پروفایل مدرسین شبکه های اجتماعی آنها جهت تعامل قرار دارد.

نحوه دسترسی به آموزش چگونه است؟

امکان دانلود و پخش آنلاین دوره وجود دارد و شما به طور دائم به آن دسترسی دارید.

امتیاز کلی دوره

( ۵)

تعداد بررسی های ثبت شده : ۵

پروفایل
محمد بهرامی
امتیاز من به این دوره
تدریس مدرس خوب است.

با تشکر


پروفایل
آرش خانی
امتیاز من به این دوره
کیفیت خوب نسبت به قیمت

عالی


پروفایل
morteza
امتیاز من به این دوره


پروفایل
مریم صادقی پناه
امتیاز من به این دوره

با تشکر


پروفایل
کاربر سایت
امتیاز من به این دوره


بیشتر