logo campain

بازاریابی محتوایی

۱۶۵۰۰۰ تومـــان
۵۷۷۵۰ تومـــان
فروش ویژه با ۶۵% تخفیف
کد تخفیف دارید؟
  • ضمــانــت بـازگــشــت وجــه
  • دسترسی دائمی به آموزش
  • پشتیبانی و ارتباط با مدرس
  • امکان دانلود و پخش آنلاین
جزئیات آموزش

۱ درس در ۱ فصل

سطح متوسط
مدت زمان ۸۴ دقیقه
حجم ۳۴۴.۹۷ مگابایت

فصل ۱ وبینار طراحی پرسونای مشتری

۱

معرفی دوره

مشاهده رایگان
۲

طراحی پرسونای مشتری

توضیحات "وبینار آموزش طراحی پرسونای مشتری" :

در وبینار طراحی پرسونای مشتری قصد داریم در بیش از یک ساعت به برنامه بازاریابی کسب و کار و روش انتخاب و هدف قرار دادن مشتری هدف مناسب یا همان پرسونا بپردازیم.

هر کسب و کاری برای شروع و ادامه کار خود نیاز به جذب و حفظ مشتریان دارد. مشتریان یک کسب و کار اگر چند هزار نفر هم باشند باید بتوانیم آن ها را گروه بندی کنیم و در قالب چند شخصیت فرضی آن ها را تجسم کنیم. پرسونا یک شخصیت نیمه فرضی است که نماینده ای از مشتری ایده آل ماست.

یعنی مثلا برای یک مشاور بازاریابی محتوایی یک پرسونای مشتری (که در حقیقت یک دسته است که می تواند شامل چند هزار مشتری باشد) کسی است که صاحب یک شرکت کوچک است. کار این شرکت ارائه یک خدمت است و کارهای بازاریابی را تا حدودی انجام داده است ولی نیاز به مشتریان بیشتری دارد. کمپین بازاریابی و محتوا هم ندارد. مدیر این شرکت بیشتر فنی است یعنی مثلا اگر شرکت طراحی سایت است مدیر شرکت بیشتر در حوزه امور رایانه ای متخصص است و نیاز به راهنمایی در حوزه بازاریابی دارد.

البته این پرسونا را می توانیم در چندین صفحه به دقت وصف کنیم:

• سن این فرد
• نوع ارتباط برقرار کردن این فرد
• مدل درآمدی این فرد
• و ...

چرا به این دقت می توانیم یک دسته از مشتریان خودمان را توصیف کنیم؟ چون چندین و چند مشتری دقیقا با این ویژگی ها داشته ایم و می دانیم که چه نیاز‌هایی دارند و چه می خواهند و چطور می توانیم مشکل آن ها را رفع کنیم. در این صورت واضح است که به راحتی می توانیم یک پیام تبلیغاتی برای افراد مشابه این فرد که هنوز مشتری ما نشده اند بنویسیم. پرسونا یعنی همین.

یعنی مشتریان خودتان را به درستی شناسایی کنید و آن ها را در ۳ تا ۵ شخصیت نیمه فرضی دسته بندی کنید. بنابراین پرسونا شرحی از خصوصیات مشتری ماست که با بررسی و شناخت و تدوین آن به وضوح مشتریان هدف خودمان را مشخص می کنیم. در این حالت می توانیم پیام های بازاریابی اختصاصی برای این افراد ایجاد کنیم که وقتی آن ها شنیدند با خودشان بگویند "چه جالب، دقیقا من را داره می گه ها!!!"

در دوره طراحی پرسونای مشتری با زبانی ساده و کاربردی شرح خواهیم داد که چطور پرسونای مخاطبان خودتان را آنالیز کنید و از تجربیات مدرس در مشاوره‌ بازاریابی به بیش از ۳۰۰ شرکت در این زمینه صحبت خواهیم کرد.

به این نمونه دقت کنید:

می خواهیم یک لپ تاپ بفروشیم.
می خواهم یک لپ تاپ به یک دانشجوی مهندسی عمران بفروشیم.
در کدام مورد راحت تر می توانید کار فروش را انجام دهید؟
در این وبینار همین را یاد می گیرید که به چه کسانی باید بفروشید و چه ویژگی هایی دارند.

روش انجام کار

شاید با خودتان فکر کنید که شناخت مخاطب و طراحی پرسونا کار سختی نیست. ما یک پرسشنامه طراحی می کنیم و آن را پخش می کنیم و جواب همه سوالات خودمان را از خود مشتریان می گیریم. متاسفانه به هیچ وجه این کار کافی نیست. اگر چه که نیاز هست ولی اولین قدم شناخت مشتری است و اگر ندانیم چطور عمل کنیم خطر ساز هم هست و ما را گمراه می کند. در دوره طراحی پرسونای مشتری روش های متنوعی را خواهیم گفت که شناخت بهتری از مخاطب پیدا کنید و در آخر یک قالب به شما می دهیم که مانند فرم آن را پر می کنید و پرسونای مخاطب خودتان را مشخص خواهید کرد.

پیش نیاز این دوره آموزشی چیست؟

آشنایی با مفاهیم اولیه بازاریابی

اهداف وبینار آموزش طراحی پرسونای مشتری چیست؟

با دیدن فیلم وبینار طراحی پرسونای مشتری قادر خواهید بود برنامه بازاریابی کسب و کار خودتان را طراحی کنید.

این دوره برای چه کسانی مفید است؟

- مدیران فروش و بازاریابی
- مدیران شرکت ها

چگونه کیفیت آموزش تضمین می شود؟

قبل از شرکت در دوره آموزشی شما می توانید پیش نمایش و ۱ قسمت آموزشی از ۱ قسمت را رایگان مشاهده کنید.(آموزش هایی که در سمت راست آن ها قفل باز است قبل از خرید و ورود در آموزش قابل مشاهده است)

با اطمینان دوره آموزشی "وبینار آموزش طراحی پرسونای مشتری" را بخرید در صورتی که این آموزش مطابق با اطلاعات آن نبود و شما از خرید راضی نبودید، بازگشت وجه به طور انجام می شود.

امکان سوال از مدرس وجود دارد؟

امکان سوال از مدرس در بخش گفتگو ها مهیا است همچنین در صفحه پروفایل مدرسین شبکه های اجتماعی آنها جهت تعامل قرار دارد.

نحوه دسترسی به آموزش چگونه است؟

امکان دانلود و پخش آنلاین دوره وجود دارد و شما به طور دائم به آن دسترسی دارید.

امتیاز کلی دوره

( ۵)

تعداد بررسی های ثبت شده : ۳

پروفایل
ابراهیم شهنازی
امتیاز من به این دوره

با تشکر


پروفایل
پویا روحی
امتیاز من به این دوره


پروفایل
پویا پسوه ای
امتیاز من به این دوره

عالی


بیشتر