logo campain

حرکات پیش نیاز پیلاتس - حرکات گرم کردن ستون فقرات

آموزش پیلاتس - یوگا

توضیحات "حرکات پیش نیاز پیلاتس - حرکات گرم کردن ستون فقرات" :

مطابق این ویدیو، دو حرکت پیش نیاز برای پیلاتس را انجام دهید که به بهبود وضعیت ستون فقرات کمک می کند و برای گرم کردن در خانه پیش از پیلاتس مناسب است.

پیلاتس ورزشی است که در آن تمام اندام های بدن کار می کنند و هیچ اندامی استراحت نمی کند. در پیلاتس تمرکز بر روی استفاده همزمان از ذهن و جسم است. در ویدیو بالا دو حرکت از حرکات پیلاتس را که برای بهبود وضعیت ستون فقرات مناسب است را مشاهده می کنید. بهتر است قبل از شروع حرکات پایه پیلاتس این حرکات پیش نیاز را به عنوان گرم کردن انجام دهید.

توضیح حرکت اول:
خم شدن جانبی ستون فقرات: (spinal lateral flexion) همان طور که در فیلم مشخص است در وضعیت نشسته به صورت صاف و عمود بر زمین قرار گیرید و یکی از دستان را در امتداد شانه بالا قرار دهید و به سمت پهلوی مخالف بروید و کشیدگی را در پهلوی دیگر احساس کنید و ادامه حرکت از سمت دیگر  این حرکت را در ۱۰ تکرار انجام دهید.

نکات حرکت: 
1.حرکت را می بایست از مرکز بدن شروع و همزمان سر و قفسه سینه و دست در یک راستا به یک طرف کشیده شود.
2.
می بایست دقت کرد که  در یک صفحه خم می شوید بدون جلو و عقب رفتن (زاویه دادن) حرکت را انجام دهید و هیچ گونه تنش و انقباضی در سر و گردن وجود ندارد.

توضیح حرکت دوم:
باز و بستن قفسه سینه: (open & close chest) در وضعیت درازکش به پشت با زانوی خم قرار گیرید و دست ها کنار بدن قرار دارد، هر دو دست را همزمان بالا آورده به طوریکه با قفسه سینه عمود بشوند حالا دست ها را به سمت بالای سر خود برده و حرکت را به صورت متناوب در ۱۰ تکرار ادامه دهید.

نکات حرکت: 
1.لگن و ستون فقرات کاملا ثابت و بدون حرکت می باشد. 
2.اجازه ندهید وقتی هر دو دست بالای سرتان میرود مهره های سینه ای قوس پیدا کند و از زمین جدا بشود.
3.از قفل کردن آرنج خودداری کنید.

"حرکات پیش نیاز پیلاتس - حرکات گرم کردن ستون فقرات" رایگان می باشد و می توانید این آموزش را به صورت رایگان دانلود کنید